Nowości

ZOBACZ, JAK DZIAŁAJĄ PRODUKTY MANNOL!

Zobacz, jak działają produkty Mannol!

Mamy dobrą wiadomość dla kierowców używających produktów Mannol. Z przyjemnością informujemy, że pojawiła się nowa seria profesjonalnych filmów instruktażowych Education Mannol. W krótki tutorialach pokazujemy krok po kroku, jak stosować nasze innowacyjne produkty. Oglądając je przekonacie się, że skuteczne dbanie o kondycję swojego auta może być niezwykle proste i nie zawsze wymaga dużo czasu.

Na kanale youtube Mannol Global są już dostępne filmy o środku czyszczącym do układów paliwowych Mannol Injector Cleaner oraz innowacyjnym środku do ochrony silnika Mannol Ceramo Ester. Wkrótce pojawią się kolejne tutoriale. Obserwujcie nasze kanały w mediach społecznosciowych, na których będziemy informować Was na bieżąco o kolejnych odcinkach serii.

Do zobaczenia!

https://youtu.be/_rQS3VMZH_Q

NOWE PALIWO E10

Od 1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach sukcesywnie wprowadzane jest nowe paliwo E10. To benzyna silnikowa 95 – oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów. Zastąpi ona benzynę E5 o liczbie oktanowej 95, która zawiera maksymalnie 5% biokomponentów. Decyzja o wprowadzeniu benzyny E10 podyktowana była koniecznością wprowadzenia zmian, których głównym celem jest zwiększenie udziału zrównoważonych biopaliw w paliwach transportowych. Zmniejszenie negatywnego wpływu sektora transportowego na środowisko i zdrowie ludzi to krok w kierunku ekologicznej motoryzacji, a tym samym redukcji emisji dwutlenku węgla.

Paliwo E10 to nie nowość. Jest szeroko stosowane w wielu krajach na świecie. Od 2016 r. jest paliwem wzorcowym, na którym testowane są pod względem osiągów i emisji nowe samochody. Polska stanie się jednym z 19 państw, które wprowadzi ten rodzaj paliwa na stacje benzynowe.

Po ogłoszeniu zmiany paliwa E5 na E10 wśród polskich kierowców zaczęły pojawiać się wątpliwości. Wielu z nich obawia się wpływu nowego paliwa na pracę silnika. W porównaniu do tradycyjnej benzyny, paliwo E10 posiada mniejszy potencjał energetyczny etanolu, co może wpływać na osiągi silnika. Dotyczy to w szczególności starszych samochodów. Okazuje się jednak, że różnica jest niewielka i dla większości kierowców może być niezauważalna.

Kolejna wątpliwość dotyczy składników nowej benzyny, które mogą mieć negatywny wpływ na pracę i trwałość wielu elementów pojazdu. Etanol jest produktem, który ma zdolność wchłaniania wilgoci. Jego zawartość w paliwie E10 może przyczynić się do zwiększenia ryzyka korozji metalowych elementów silnika. Dodatkowo obecność biokomponentów może wpłynąć na zmniejszenie trwałości paliwa i spowodować powstawanie osadów w układzie paliwowym. Dlatego niezwykle ważną kwestią jest odpowiednia konserwacja i pielęgnacja pojazdów. Regularne przeglądy, stosowanie odpowiednich środków ochrony może zminimalizować ryzyko pojawienia uszkodzeń.

Zarzutem ze strony kierowców jest również argument, że etanol spowoduje znaczny wzrost zużycia paliwa. Warto jednak zaznaczyć, że ten organiczny związek chemiczny cały czas jest dostępny w benzynach 95 i 98, jednak w mniejszej zawartości. Zwiększenie jego zawartości w benzynie E10 wpłynie na wzrost zużycia paliwa o 1 – 2%. Biorąc pod uwagę inne czynniki, które wpływające na znaczące zużycie paliw, jego rola w tek kwestii jest zdecydowanie przeceniana.

Wielu właścicieli samochodów obawiało się również, że nowy rodzaj paliwa będzie dużo droższy od dotychczasowego. Nic bardziej mylnego. Wykorzystanie bioetanolu wpływa na obniżenie kosztów produkcji paliwa. To korzystnie przekłada się na jego cenę dla konsumenta.

Rozważając wszystkie zalety i wady paliwa E10 nie można zapomnieć o najważniejszym. Nie każdy samochód jest do jego stosowania przystosowany. Korzystać z niego mogą właściciele pojazdów o zapłonie iskrowym, które zostały wyprodukowane po 1 stycznia 2010 r. Na potrzeby kierowców Ministerstwo Klimatu i Środowiska udostępniło specjalną przeglądarkę, która umożliwia sprawdzenie kompatybilności danego modelu, z danego rocznika.

Paliwo E10 jest niewątpliwie dobrym rozwiązaniem, które w dłuższej perspektywie przyniesie pozytywne skutki dla jakości powietrza, którym oddychamy, kondycji środowiska naturalnego i stanu naszego zdrowia. Niemniej jednak warto mieć na uwadze wskazane zagrożenia, które mogą wpłynąć na obniżenie komfortu użytkowania samochodu.

Wychodząc naprzeciw obawom związanym z pojawieniem się nowego paliwa E10, oferujemy dodatek smarujący do benzyny MANNOL Benzin Ester Additive 9950. Ten zrównoważony pakiet dodatków spełnia najnowocześniejsze wymagania, jest kompatybilny z każdym paliwem benzynowym, łatwo się z nim miesza i całkowicie rozpuszcza oraz gwarantuje poprawę każdego komercyjnego paliwa benzynowego, nawet jeśli zawiera etanol, nadając mu najlepsze właściwości konsumenckie.

 

TS-23 UHPD

TS-23 UHPD 5W-30

Innowacyjny, energooszczędny syntetyczny (zawiera PAO) olej silnikowy o niskiej lepkości opracowany z myślą o najnowszej generacji turbodoładowanych silników wysokoprężnych pracujących w trudnych warunkach, wykorzystujących paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki (15 ppm lub mniej) i wyposażonych w układy oczyszczania spalin: SCR, EGR i DPF. Zapewnia ochronę silnika zgodnie z EPA 2010 i GHG 17. Opracowany z myślą o spełnieniu wymagań Volvo i Daimlera.

Właściwości produktu:
– Poprawia oszczędność paliwa (do 0,5% w porównaniu z olejami 10W-30 i do 1,3% w porównaniu z olejami 15W-40) i ma wydłużony okres między wymianami dzięki zwiększonej odporności na ścinanie i bardzo niskiej lotności;
– Unikalna baza syntetyczna o niskiej lepkości najwyższej jakości, w połączeniu z unikalnym pakietem dodatków uszlachetniających i modyfikatorami lepkości, zapewnia podwyższony wskaźnik lepkości oraz niezrównane właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i zapobiegające zacieraniu, co znacznie wydłuża żywotność maszyn we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych trybach pracy w wystarczająco szerokim zakresie temperatur otoczenia i zapewnia niezrównaną stabilność ścinania;
– Syntetyczna baza, specjalne środki powierzchniowo czynne i TBN-busters zapewniają olejowi zwiększoną stabilność termiczną utleniania, doskonałe właściwości dyspergujące detergenty i niską zawartość popiołu, co skutecznie ogranicza tworzenie się węgla i lakieru, zapobiega tworzeniu się wszelkiego rodzaju osadów i utrzymuje oddzielne części silnika, zwłaszcza grupę cylinder-tłok, w doskonałej czystości przez cały okres między wymianami;
– Ze względu na bazę zawierającą PAO o niskiej lepkości ma doskonałe właściwości w niskich temperaturach, w tym niską temperaturę krzepnięcia, co zapewnia doskonałą pompowalność oleju i obracalność elementów silnika w niskich temperaturach, łatwy „zimny start” (do -45 °C) i zmniejszone zużycie rozruchowe;
– Skutecznie chroni oddzielne części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Skutecznie zapobiega wzrostowi siły ścinającej podczas pracy spowodowanemu wzrostem lepkości w wyniku dyspersji sadzy;
– Utrzymuje sprawność układów oczyszczania spalin przez długi czas, wydłuża ich żywotność i zmniejsza straty spowodowane zatykaniem filtrów cząstek stałych (DPF).

Przeznaczony do silników z 2021 roku i nowszych montowanych w pojazdach drogowych (ciągniki dalekobieżne, autobusy itp.), terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) i specjalnych producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich spełniających wymagania Euro VI i EPA 10, gdzie wymagany jest poziom osiągów API FA-4. Oleje tej kategorii nie są wymienne i wstecznie kompatybilne z olejami kategorii CK-4 i jej poprzednikami. Może być stosowany w lekkich silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach wysokoprężnych bez filtrów cząstek stałych (DPF).

TS 23

 

20L MN7123-20
60L MN7123-60
208L MN7123-DR
SAE 5W-30
API CK-4
ACEA E4-22
ACEA E7-22
ACEA E8-22
ACEA E11-22
JASO DH-2
JASO DH-1
JASO DL-0
DAIMLER 15C120 (MB228.52)
MB 228.51
MB 228.31
MAN M 3777
MAN M 3677
MAN M 3775
MAN M 3477
MAN M 3271-1
SCANIA LDF-4
MTU Category 3.1 and Category 2.1
VOLVO VDS-4.5
MACK EOS-4.5
RENAULT RLD-4
CATERPILLAR ECF-3
CUMMINS CES 20086
CUMMINS CES 20081
DETROIT DIESEL DFS 93K222
DETROIT DIESEL DFS 93K218
DAF Extender Drain

 

Mannol patronem benefisu Macieja Wisławskiego

MANNOL PATRONEM BENEFISU MACIEJA WISŁAWSKIEGO

3 lutego w Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach odbyły się uroczystości związane z 80. urodzinami i 50-leciem kariery rajdowej legendarnego pilota Macieja Wisławskiego. Mannol był jednym z Patronów tego wydarzenia.

 

Główną częścią uroczystości był benefis „Halo, halo! Tu Maciek Wisławski ze Skierniewic”, podczas którego wspólne starty z laureatem wspominali najlepsi polscy kierowcy rajdowi. Jednym z nich był Ambasador matki Mannol, Krzysztof Hołowczyc, który wygłosił laudację na cześć laureata i w emocjonalnym wystąpieniu przypomniał historię ich pełnych sukcesów startów, od pierwszego w 1989 r., aż po tytuł Mistrzów Europy.

Podczas uroczystości Hołek oraz Maciej Wisławski otrzymali nagrodę im. Marka J. Kalitowicza za szczególne zasługi w rozwój sportu motorowego na Warmii i Mazurach.

Nie zabrakło również części artystycznej, na scenie wystąpili m.in. Andrzej Dąbrowski, który brawurowo wykonał swój największy przebój „Zielono mi” oraz śpiewaczka operowa Maria Wajzer.

 

Kolejnymi atrakcjami jubileuszu była wystawa fotogramów i pamiątek rajdowych związanych z karierą Wisławskiego oraz ekspozycja samochodów rajdowych, w których startował.

Ważnym elementem wernisażu była charytatywna zbiórka na rzecz rehabilitacji poszkodowanego, podczas Rajdu Lotos Baltic Cup 2017, młodego pilota Michała „Hołka” Grudzińskiego.

 

Benefis był na żywo transmitowany przez stację Motowizja. Relacje z imprezy ukazały się także w TVN Turbo raz w TVP.

Powyższe zdjęcia autorstwa: Anna Wójcik-Brzezińska

 

 

TG-1 UNIVERSAL

TG-1 UNIVERSAL 75W-80

Najnowszej generacji, uniwersalny, energooszczędny, całkowicie syntetyczny, całoroczny olej przekładniowy, zgodny z najnowszymi światowymi standardami. Nadaje się do wszystkich zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych typów ręcznych skrzyń biegów pracujących pod dużymi obciążeniami i z dużą prędkością w ekstremalnie niskich temperaturach. Został opracowany w oparciu o wymagania europejskich i amerykańskich producentów samochodów ciężarowych.

Właściwości produktu:
– Unikalna baza syntetyczna najnowszej generacji najwyższej jakości o idealnej lepkości w szerokim zakresie temperatur z najnowszym pakietem dodatków uszlachetniających zapewnia doskonałe właściwości przeciwcierne i zapobiegające zacieraniu, zapewniając w ten sposób znaczną oszczędność paliwa i bardzo płynną zmianę biegów;
– Dzięki unikalnemu składowi zapewnia doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, które znacznie wydłużają oczekiwaną żywotność urządzeń technicznych we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych trybach pracy w szerokim zakresie temperatur otoczenia. Film olejowy ma zwiększoną odporność na podwyższone ciśnienie;
– Zapewnia doskonałe właściwości w niskich temperaturach, które zapewniają łatwy rozruch, niezawodne smarowanie, a także łatwą i precyzyjną zmianę biegów w każdej temperaturze otoczenia (do -45 °C) i w każdych warunkach pracy;
– Charakteryzuje się wyjątkową stabilnością termiczno-oksydacyjną oraz doskonałą odpornością na degradację termiczną w wysokiej temperaturze, co pozwala na wydłużenie czasu między wymianami oleju (do 540 tys. km) i obniżenie kosztów konserwacji sprzętu. Zachowuje swoje właściwości podczas długiego przechowywania;
– Zapewnia skuteczną ochronę przed szlamem i osadami ściernymi, które niszczą dławnice;
– Dzięki zastosowaniu inhibitorów korozji najnowszej generacji skutecznie chroni części metalowe przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Zapewnia doskonałą kompatybilność z materiałami uszczelniającymi, zapobiega ich pęcznieniu, twardnieniu i kurczeniu się, zmniejszając w ten sposób koszty części zamiennych i zapobiegając wyciekom;
– Redukuje hałas.

Zalecany jest do stosowania w ciężkich ręcznych skrzyniach biegów autostrad (ciężarówki towarowe, autobusy itp.), Off-road (budownictwo, górnictwo, rolnictwo) oraz pojazdach specjalnych produkowanych przez producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich, w których wymagany poziom charakterystyki serwisowej to GL-4.

TG-1

5L MN8111-5
10L MN8111-10
20L MN8111-20
60L MN8111-60
208L MN8111-DR
1000L MN8111-IBC
SAE 75W-80
API GL-4
EATON Manual Transmission
MAN 341 Type Z4
MAN 341 Type E3
VOLVO 97307
ZF TE-ML 01L
ZF TE-ML 02L
ZF TE-ML 16K


MSDS
MN8111PL


TDS

TG-2 HIPOID

TG-2 HIPOID 75W-90

Najnowszej generacji, uniwersalny, energooszczędny, całkowicie syntetyczny, całoroczny olej przekładniowy, zgodny z najnowszymi światowymi standardami. Nadaje się do wszystkich typów zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych manualnych skrzyń biegów (szczególnie o dużym obciążeniu), skrzyń rozdzielczych i przekładni głównych z przekładniami hipoidalnymi. Został opracowany w oparciu o wymagania europejskich i amerykańskich producentów samochodów ciężarowych.

Właściwości produktu:
– Najwyższej jakości baza syntetyczna najnowszej generacji o idealnej lepkości w szerokim zakresie temperatur w połączeniu z najnowszym pakietem dodatków uszlachetniających w wysokim stężeniu (do 7%) zapewnia doskonałe właściwości przeciwcierne i zapobiegające zacieraniu, zapewniając w ten sposób znaczną oszczędność paliwa i bardzo płynną zmianę biegów;
– Dzięki unikalnemu składowi zapewnia doskonałe właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, które znacznie wydłużają oczekiwaną żywotność urządzeń technicznych we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych trybach pracy w szerokim zakresie temperatur otoczenia. Film olejowy ma zwiększoną odporność na podwyższone ciśnienie;
– Zapewnia doskonałe właściwości w niskich temperaturach, które zapewniają łatwy rozruch, niezawodne smarowanie, a także łatwą i precyzyjną zmianę biegów w każdej temperaturze otoczenia (do -45 °C) i w każdych warunkach pracy;
– Charakteryzuje się wyjątkową stabilnością termiczno-oksydacyjną oraz doskonałą odpornością na degradację termiczną w wysokiej temperaturze, co pozwala wydłużyć czas między wymianami oleju i obniżyć koszty konserwacji sprzętu. Zachowuje swoje właściwości podczas długiego przechowywania;
– Zapewnia skuteczną ochronę przed szlamem i osadami ściernymi, które niszczą dławnice;
– Dzięki zastosowaniu inhibitorów korozji najnowszej generacji skutecznie chroni części metalowe przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Zapewnia doskonałą kompatybilność z materiałami uszczelniającymi, zapobiega ich pęcznieniu, twardnieniu i kurczeniu się, co pozwala obniżyć koszty części zamiennych i zapobiega wyciekom;
– Redukuje hałas.

Zalecany jest do stosowania w mechanizmach dużych obciążeń przekładni autostradowych (ciężarówki towarowe, autobusy itp.), terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) oraz pojazdów specjalnych produkowanych przez producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich, w których wymaganym poziomem charakterystyki eksploatacyjnej jest MIL-PRF-2105E. Postępuj zgodnie z instrukcjami producenta zawartymi w instrukcji obsługi.

TG-2

5L MN8112-5
10L MN8112-10
20L MN8112-20
60L MN8112-60
208L MN8112-DR
1000L MN8112-IBC
SAE 75W-90
SAE J2360
SAE J2360
API MT-1
MIL L 2105 D/PRF 2105 E
EATON Europe
EATON Europe
MAN 341 Z2
MAN 341 S1
MB 235.8
MERITOR O-76-N
SCANIA STO 1:0
VOLVO 97312
ZF TE-ML 02B
ZF TE-ML 05A
ZF TE-ML 12L
ZF TE-ML 12N
ZF TE-ML 16F
ZF TE-ML 17B
ZF TE-ML 19C
ZF TE-ML 21A


MSDS
MN8112PL


TDS

TS-7 UHPD BLUE

TS-7 UHPD BLUE 10W-40

Syntetyczny olej silnikowy na każdą pogodę do wysokoobciążonych i wysokoobrotowych silników wysokoprężnych najnowszej generacji z turbosprężarką lub bez, pracujących w trudnych warunkach na paliwie o niskiej zawartości siarki. Olej pomyślnie przeszedł testy drogowe i laboratoryjne w centrach VOLVO, Mercedes-Benz, MAN, MACK i RENAULT i posiada ich pisemne homologacje.

Właściwości produktu:
– Syntetyczna baza najwyższej jakości z innowacyjnym pakietem dodatków, charakteryzująca się optymalną lepkością w szerokim zakresie temperatur, zapewnia idealne właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, co znacznie wydłuża żywotność sprzętu we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych trybach pracy w szerokim zakresie temperatur otoczenia oraz zapewnia znaczne oszczędności paliwa;
– Stabilna baza syntetyczna zapewnia zwiększoną stabilność termiczną oksydacyjną oleju, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami detergentowo-dyspergującymi i niską zawartością popiołu skutecznie ogranicza osadzanie się kamienia i powstawania lakieru, zapobiega powstawaniu wszelkiego rodzaju osadów i utrzymuje części silnika, zwłaszcza cylinder-tłok, w idealnym stanie przez cały okres między wymianami;
– Unikalna formuła zapewnia odporność oleju na starzenie, a dzięki zmniejszonemu parowaniu i wysokiej temperaturze zapłonu zmniejsza „odpady” osadzania się kamienia olejowego, co umożliwia stosowanie go w silnikach o długim okresie eksploatacji do 60 000 km oraz silnikach konwencjonalnych;
– Dzięki bazie syntetycznej optymalna lepkość charakteryzuje się doskonałymi właściwościami w niskich temperaturach, w tym niską temperaturą krzepnięcia, a także dobrą pompowalnością oleju i korbą elementów silnika w niskich temperaturach, łatwym „zimnym rozruchem” (do -30 ºC) i zmniejszonym zużyciem rozruchowym;
– Kompatybilny ze wszystkimi układami oczyszczania spalin, DPF, TWC, EGR i SCR dzięki zastosowaniu technologii Low SAPS;
– Skutecznie chroni części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Zmniejszone pienienie i skuteczna odporność na napowietrzanie;
– Skutecznie radzi sobie ze wzrostem naprężeń ścinających podczas pracy spowodowanym podwyższoną lepkością spowodowaną dyspersją sadzy;

Nadaje się do silników zasilanych gazem ziemnym (LNG) i gazem ropopochodnym (LPG).

Przeznaczony do wszystkich typów silników wysokoprężnych o dużej wytrzymałości (ciężarówki dalekobieżne, autobusy itp.), maszyn terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) oraz sprzętu specjalnego producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich, które spełniają wymagania Euro I – V i VI, gdzie wymagany jest poziom osiągów CK-4 lub niższy.
W przypadku stosowania olejów CK-4 z paliwami zawierającymi więcej niż 15 ppm siarki należy przestrzegać zaleceń producenta silnika dotyczących okresów międzyobsługowych.

TS-7

5L MN7107-5
7L MN7107-7
10L MN7107-10
20L MN7107-20
60L MN7107-60
208L MN7107-DR
1000L MN7107-IBC
SAE 10W-40
API CK-4/CJ-4
ACEA E8
ACEA E11
DAF (ACEA E6
MACK EOS-4.5 Approval
DAIMLER Truck DTFR 15C110 - Approval
RENAULT VI RLD-3 Approval
VOLVO VDS-4.5 Approval


MSDS
MN7107PL


TDS

TS-9 UHPD NANO

TS-9 UHPD NANO 10W-40

Całoroczny syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu do najnowszej generacji wysokoobciążonych i wysokoobrotowych silników wysokoprężnych o dużej prędkości z turbodoładowaniem i bez turbodoładowania, wykorzystujących paliwa o niskiej zawartości siarki. Olej jest zgodny ze specyfikacją GLOBAL-DHD-1, która uwzględnia wszystkie wymagania europejskich, amerykańskich i japońskich producentów wysokoobciążonych silników wysokoprężnych produkowanych od 1998 roku, pracujących w ciężkich warunkach z wydłużonymi okresami między wymianami oleju, spełniających obowiązujące normy dotyczące zawartości substancji toksycznych w spalinach i montowanych w pojazdach ciężarowych (powyżej 3,9 tony).

Właściwości produktu:
– Syntetyczna baza najwyższej jakości z innowacyjnym pakietem dodatków uszlachetniających zapewniającym idealną lepkość w szerokim zakresie temperatur zapewnia niezrównane właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i ekstremalne ciśnienia, co znacznie wydłuża żywotność pojazdu we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach pracy w szerokim zakresie temperatur otoczenia i zapewnia znaczną oszczędność paliwa;
– Stabilna baza syntetyczna zapewnia olejowi zwiększoną stabilność termiczno-oksydacyjną, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami detergencyjnymi i dyspergującymi oraz niską zawartością popiołu skutecznie ogranicza tworzenie się wszelkiego rodzaju osadów i utrzymuje oddzielne części silnika, zwłaszcza grupę cylindrów tłokowych, w idealnej czystości przez cały okres między wymianami oleju;
– Unikalna formuła zapewnia olejowi odporność na starzenie, a dzięki zmniejszonemu parowaniu i zwiększonej temperaturze zapłonu zmniejsza zużycie eksploatacyjne, co pozwala na stosowanie go w silnikach o wydłużonych okresach między wymianami oleju (Long Life do 60 000 km) oraz w silnikach konwencjonalnych;
– Dzięki syntetycznej bazie o optymalnej lepkości posiada doskonałe właściwości niskotemperaturowe, w tym niską temperaturę krzepnięcia, co zapewnia doskonałą pompowalność i zwrotność elementów silnika w niskich temperaturach, łatwy rozruch zimnego silnika (do -30 °C) oraz zmniejszone zużycie rozruchowe;
– Kompatybilny ze wszystkimi systemami oczyszczania spalin, DPF, TWC, EGR i SCR dzięki technologii low SAPS;
– Skutecznie chroni poszczególne części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Ma niski poziom pienienia i skutecznie przeciwdziała napowietrzaniu;
– Skutecznie przeciwdziała wzrostowi siły ścinającej podczas pracy spowodowanemu wzrostem lepkości w wyniku dyspersji sadzy;
– Nadaje się do silników zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) i gazem płynnym (LPG).

Przeznaczony do wszystkich typów wysoko obciążonych silników wysokoprężnych drogowych (ciągniki dalekobieżne, autobusy itp.), terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) oraz pojazdów specjalnych producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich spełniających wymagania Euro I–V i VI, gdzie wymagany jest poziom osiągów CJ-4 lub niższy.

TS-9

5L MN7109-5
10L MN7109-10
20L MN7109-20
60L MN7109-60
208L MN7109-DR
1000L MN7109-IBC
SAE 10W-40
API CJ-4/SN
ACEA E8, E11
JASO DH-2
MB 228.31
MB 228.51
VOLVO VDS-4
MAN M 3477
MAN M 3575
MACK EO-N Plus
MACK EO-O Premium Plus
GLOBAL DHD-1
CUMMINS CES 20076
CUMMINS CES 20077
CUMMINS CES 20078
RENAULT RLD-3
MTU Type 3.1
CATERPILLAR ECF-2
CATERPILLAR ECF-3
DETROIT DIESEL DDC 93K218


MSDS
MN7109PL


TDS

TS-17 UHPD BLUE

TS-17 UHPD BLUE 5W-30

Energooszczędny syntetyczny olej silnikowy (na bazie PAO) do wysokoobciążonych i wysokoobrotowych silników wysokoprężnych najnowszej generacji z turbodoładowaniem lub bez, pracujących w trudnych warunkach na paliwie o niskiej zawartości siarki. Zaprojektowany specjalnie z myślą o ochronie maszyn i czerpaniu z nich jak największych korzyści, niezależnie od warunków pracy.

Właściwości produktu:
– Unikalna syntetyczna baza zawierająca PAO o niskiej lepkości najwyższej jakości, o idealnej lepkości w wymaganym zakresie temperatur, w połączeniu z innowacyjnym pakietem dodatków uszlachetniających, zapewnia niezrównane właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, co znacznie wydłuża żywotność sprzętu we wszystkich, nawet najbardziej skomplikowanych trybach, działa w dość szerokim zakresie temperatur otoczenia i oferuje znaczne oszczędności paliwa;
– Syntetyczna baza i specjalne wzmacniacze TBN zapewniają zwiększoną stabilność termiczną oksydacyjną, doskonałe właściwości detergentowo-dyspergujące (TBN> 10) oleju i jednocześnie niską zawartość popiołu, skutecznie ograniczając tworzenie się kamienia i lakieru, zapobiegając wszelkiego rodzaju osadom i utrzymując doskonałe części silnika, zwłaszcza grupę cylinder-tłok, przez cały okres eksploatacji między wymianami;
– Unikalna formuła zapewnia odporność oleju na starzenie, a dzięki zmniejszonemu parowaniu i wysokiej temperaturze zapłonu zmniejsza „odpady” osadzania się kamienia olejowego, co umożliwia stosowanie go w silnikach o długim okresie eksploatacji do 90 000 km oraz silnikach konwencjonalnych;
– Ze względu na bazę zawierającą PAO, niższa lepkość ma doskonałe właściwości w niskich temperaturach, w tym niską temperaturę krzepnięcia, a także dobrą pompowalność oleju i zdolność rozruchową elementów silnika w niskich temperaturach, łatwy „zimny rozruch” (do -35 ºC) i zmniejszone zużycie rozruchowe;
– Kompatybilny ze wszystkimi układami oczyszczania spalin, DPF, TWC, EGR i SCR dzięki zastosowaniu technologii Low SAPS;
– Skutecznie chroni części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Skutecznie radzi sobie ze wzrostem naprężeń ścinających podczas pracy spowodowanym podwyższoną lepkością spowodowaną dyspersją sadzy;

Nadaje się do silników zasilanych gazem ziemnym (LNG) i gazem ropopochodnym (LPG).
Do wszystkich typów silników wysokoprężnych o dużej wytrzymałości (ciężarówki dalekobieżne, autobusy itp.), maszyn terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) oraz wyposażenia specjalnego producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich, które spełniają wymagania wymagań Euro I – V i VI, gdzie poziom wydajności ACEA E8/E11 jest obowiązkowy.

TS-17

5L MN7117-5
20L MN7117-20
60L MN7117-60
208L MN7117-DR
1000L MN7117-IBC
SAE 5W-30
API CK-4
ACEA E8
ACEA E11
VOLVO VDS 4.5
CUMMINS CES 20086
IVECO (ACEA E6-2016)
DAF (ACEA E6-2016)
DETROIT DIESEL DDC93K222
SCANIA LDF-4
RENAULT RLD-3
MACK EOS-4.5
CATERPILLAR ECF-3
DAIMLER Truck DTFR 15C110 Approval
MAN M 3677 Approval


MSDS
MN7117PL


TDS

TS-21 SHPD

TS-21 SHPD 10W-30

Syntetyczny olej silnikowy na każdą pogodę do wysokoobciążonych i wysokoobrotowych silników wysokoprężnych najnowszej generacji z turbosprężarką lub bez, pracujących w trudnych warunkach na paliwie o niskiej zawartości siarki. Olej pomyślnie przeszedł testy drogowe i laboratoryjne w centrach VOLVO, MACK i RENAULT oraz posiada ich pisemne homologacje.

Właściwości produktu:
– Innowacyjny pakiet dodatków uszlachetniających w połączeniu z najwyższej jakości bazą syntetyczną, o doskonałej lepkości w wymaganym zakresie temperatur, zapewnia niezrównane właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i zapobiegające zacieraniu, znacznie wydłużając żywotność sprzętu we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych, trybach pracy w dość szerokim zakresie temperatur otoczenia i zapewnia znaczne oszczędności paliwa;
– Przeciwutleniacze fenolowe i aminowe w połączeniu z syntetyczną bazą zapewniają zwiększoną termiczną stabilność oksydacyjną oleju, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami detergentowo-dyspergującymi i niską zawartością popiołu skutecznie ogranicza osadzanie się kamienia i tworzenia się lakieru, zapobiega powstawaniu wszelkiego rodzaju osadów i utrzymuje części silnika, zwłaszcza cylinder-tłok, w idealnym stanie przez cały okres między wymianami;
– Unikalna formuła syntetyczna zapewnia odporność oleju na starzenie, a dzięki zmniejszonemu parowaniu i wysokiej temperaturze zapłonu zmniejsza „odpady” osadzania się kamienia olejowego, co umożliwia stosowanie go w silnikach o długim okresie eksploatacji do 90 000 km oraz silnikach konwencjonalnych;
– Dzięki bazie syntetycznej optymalna lepkość charakteryzuje się doskonałymi właściwościami w niskich temperaturach, w tym niską temperaturą krzepnięcia, a także dobrą pompowalnością oleju i korbą elementów silnika w niskich temperaturach, łatwym „zimnym rozruchem” (do -30 ºC) i zmniejszonym zużyciem rozruchowym;
– Kompatybilny ze wszystkimi układami oczyszczania spalin, DPF, TWC, EGR i SCR dzięki zastosowaniu technologii Low SAPS;
– Skutecznie chroni części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Zmniejszone pienienie i skuteczna odporność na napowietrzanie;
– Skutecznie radzi sobie ze wzrostem naprężeń ścinających podczas pracy spowodowanym podwyższoną lepkością spowodowaną dyspersją sadzy.

Nadaje się do silników zasilanych gazem ziemnym (LNG) i gazem ropopochodnym (LPG).
Przeznaczony do wszystkich typów silników wysokoprężnych o dużej wytrzymałości (ciężarówki dalekobieżne, autobusy itp.), maszyn terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) oraz sprzętu specjalnego producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich, które spełniają wymagania Euro I – V i VI, gdzie wymagany jest poziom osiągów CK-4 lub niższy.
W przypadku stosowania olejów CK-4 z paliwami zawierającymi więcej niż 15 ppm siarki należy przestrzegać zaleceń producenta silnika dotyczących okresów międzyobsługowych.

TS-21

5L MN7121-5
10L MN7121-10
20L MN7121-20
60L MN7121-60
208L MN7121-DR
1000L MN7121-IBC
SAE 10W-30
API CK-4/SN
API CJ-4/CI-4 Plus
ACEA E8
ACEA E11
JASO DH-2
CUMMINS CES 20086
CUMMINS CES 20087
RENAULT Truck RLD-4
FORD WSS-M2C171-F1
MB 228.31
DETROIT DIESEL DDC93K222
DETROIT DIESEL DDC93K223
MTU Type 2.1
CATERPILLAR ECF-3
ALLISON TES-439
MAN M 3775
MAN M 3575
VOLVO VDS-4.5 Approval
RENAULT VI RLD-3 Approval
MACK EOS-4.5 Approval


MSDS
MN7121PL


TDS

×