Motor Doctor + Ester

Innowacyjny wielofunkcyjny środek ochronny silnika poprzez stabilizację ciśnienia w układzie smarowania – dodatek do olejów silnikowych na bazie estrów syntetycznych (oleje z grupy V). Jest to produkt złożony: stabilizator lepkości chroniący olej przed skraplaniem, uszczelniacz układu smarowania silnika i modyfikator tarcia. Nadaje się do wszystkich typów silników czterosuwowych – silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wszystkich rodzajów olejów – syntetycznych, półsyntetycznych, mineralnych, w tym zawierających estry.

Właściwości:
– Zastępuje utratę lepkości kinematycznej (w temperaturze 100 °C) podczas pracy (szczególnie przy częstym rozruchu na zimno) bez zmniejszania właściwości niskotemperaturowych;
– Zwiększa wskaźnik lepkości;
– Zmniejsza straty sprężania cylindra poprzez poprawę dynamicznego uszczelnienia między tłokiem a cylindrem, zmniejszając w ten sposób zużycie eksploatacyjne poprzez zapobieganie przedostawaniu się oleju do komory spalania;
– Eliminuje mikrowycieki spowodowane mechanicznym zużyciem oddzielnych części silnika poprzez dodanie modyfikatorów powodujących blokowanie tych nieszczelności;
– Wnika w zużyte uszczelki i uszczelki gumowe, przywraca ich dawną objętość i elastyczność, zapobiegając wyciekowi oleju przez nie;
– Zawiera pakiet dodatków API SN/CG-4;
– Zwiększa grubość filmu olejowego;
– Zmniejsza lotność oleju, co zmniejsza również zużycie operacyjne i wydłuża żywotność oleju;
– Zwiększa stabilność termiczno-oksydacyjną, co zwiększa jego odporność na starzenie i degradację, dzięki czemu można wydłużyć okresy między wymianami oleju;
– Poprawia właściwości niskotemperaturowe, co znacznie ułatwia rozruch na zimno i zmniejsza zużycie rozruchu silnika;
– Poprawia właściwości detergentowe i dyspergujące, zapobiega osadzaniu się lakierów, żywic i szlamu, co zwiększa żywotność silnika i oleju.

Cząsteczki estru znajdujące się w dodatku są namagnesowane do powierzchni metalowych ze względu na ich wyraźną polaryzację i tworzą gęsty i bardzo mocny film olejowy, który ma:
– najwyższą nośność, która pozwala silnikowi pracować pod zwiększonym obciążeniem bez negatywnych konsekwencji;
– niezrównane właściwości przeciwzużyciowe i przeciwtarciowe, które znacznie zwiększają trwałość silnika i oszczędzają paliwo;
– właściwości antykorozyjne i przeciwutleniające.

Kompatybilny ze wszystkimi materiałami.
Kompatybilny ze wszystkimi typami układów oczyszczania spalin.
Zawiera barwnik fluorescencyjny do wykrywania wycieków.

Sposób użycia: Dodaj do oleju w stosunku 100 ml na 1 l oleju.
Zalecany do regularnego stosowania.

 



MSDS
MN9943


TDS